Colour the World 2016
1% Club
De loterij

Colour the World 2016

Elk jaar organiseert stichting DICE een lokaal fundraising evenement in Tilburg om zoveel mogelijk geld op te halen voor de partnerorganisatie in kwestie. Dit jaar zal Stichting DICE net zoals vorig jaar, een Holi-festival organiseren (voor meer informatie over ‘Colour the World 2015’, klikt u dan hier).

Een Holi Festival staat bekend om de kleurrijke gooi momenten van poeder, waarmee het publiek de rest van de avond al feestend gehuld gaat in allerlei prachtige kleuren. In India staat dit festival in het teken van de god Krishna en de overgang van de winter op de lente wordt dan uitbundig gevierd. Wij hopen de festivalbezoekers voor een dag het gevoel te geven dat zij zich midden in India bevinden tijdens deze viering.

‘Colour the World 2016’ zou plaatsvinden op 13 mei op TSV Vidar. Wegens omstandigheden is dit helaas niet doorgegaan. Toch heeft Stichting DICE besloten om een donatie te doen aan de partnerorganisatie Amcha Ghar in India met het geld wat is opgehaald met de sponsors van Colour the World 2016 en door andere donaties.

Colour the World 2015

In 2015 is er voor het project ‘Bouwen aan een Toekomst’ een groot Holi Festival georganiseerd in april van hetzelfde jaar genaamd ‘Colour the World’ (om meer te weten te komen over het project ‘Bouwen aan een Toekomst’, klikt u dan hier).

Een Holi Festival staat bekend om de kleurrijke gooi momenten van poeder, waarmee het publiek de rest van de avond al feestend gehuld gaat in allerlei prachtige kleuren. In India staat dit festival in het teken van de god Krishna en de overgang van de winter op de lente wordt dan uitbundig gevierd. Wij hopen dat de festivalbezoekers voor een dag het gevoel te hebben geven dat zij zich midden in India bevinden tijdens deze viering.

CTW 2015

‘Colour the world 2015’ was het eerste Holi Festival dat ooit was georganiseerd in Tilburg en was nota bene een groot succes. Uiteindelijk hebben we €5371,50 opgehaald waardoor meer dan 700 kinderen in India een kans hebben gekregen op een beter toekomst. Mede daarom is er ook besloten om in 2016 dit festival opnieuw te organiseren (als u geïnteresseerd bent in meer informatie over ‘Colour the World 2016’, klikt u dan hier).

Colour the World 2015 werd mogelijk gemaakt door:

1% Club

In 2015 heeft stichting DICE haar aller eerste crowdfunding campagne georganiseerd met als doel: de uitgaven van de beschildering van de nieuwe school van Amcha Ghar te bekostigen. Het toenmalige schoolgebouw van Amcha Ghar was veel te klein om het groeiende aantal kinderen onderwijs aan te bieden, waardoor onze partnerorganisatie besloot een nieuw gebouw te bouwen. Echter, onze partnerorganisatie kwam geld te kort om het gebouw te laten bepleisteren en beschilderen, beschilderingen die juist de school een nieuw leven zouden geven.

Met het doelbedrag van €1250, ging de crowdfunding campagne van stichting DICE op 12 Februari 2015 van start! Met trots, had stichting DICE een maand later €1268 opgehaald dankzij de gulle donateurs. Meer informatie over het project vind u hier.

Normaals, aan alle sponsoren, hartelijk dank voor het geven van kleur aan het leven van schoolkinderen in India!

De loterij

De loterij ‘Kansen voor India’ is opgezet door stichting DICE om geld op te halen aan de bouw van de nieuwe school in India (klik hier voor meer informatie over het project ‘Bouwen aan een Toekomst’). Met dank aan een groep sponsoren hebben wij een vergunning van de Kansspelautoriteit gekregen en een geweldig prijzenpakket kunnen samenstellen. Alle opbrengst van deze loterij is daardoor direct en volledig gebruikt om achtergestelde kinderen in India een kans op onderwijs te bieden.

Op maandag 30 december 2013 rond 14:00 heeft notaris de Tuijl van de Kort van Tuijl Notarissen de trekking verricht. Uiteindelijk heeft de loterij €3039,39 opgebracht. Iets waar we zeker trots op zijn. Hartelijk dank voor uw enthousiaste reacties en wij willen ook graag onze sponsoren bedanken. Zonder onze sponsoren had deze loterij niet kunnen bestaan. De prijzen van de loterij zijn beschikbaar gesteld door een groep bedrijven en ondernemingen die Stichting DICE een warm hart toedragen. De prijzen, de trekking door de notaris, de accountantsverklaring, het drukwerk en de onkostenvergoeding zijn mogelijk gemaakt door: